Acte necesare achizitie casa

Ce acte trebuie sa facem la cumpararea unui apartament?

» Dupa ce ati studiat si vizualizat casa si v-ati inteles cu vanzatorul asupra pretului, urmatorul pas este sa “parafati” intelegerea facuta.

» Pentru a definitiva achizitia unei case trebuie sa incheiati un contract de vanzare – cumparare intre dumneavoastra si vanzator. Acest lucru se face in prezenta unui notar public autorizat caruia va trebui sa-i prezentati urmatoarele acte pentru a putea perfecta contractul de vanzare – cumparare a casei:

  • titlu de proprietare a terenului sau contractul de vanzare – cumparare;
  • extras de carte funciara a terenului si a casei emis de O.C.P.I. (Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara);
  • documentatie cadastrala a terenului avizata si stampilata de O.C.P.I. (Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara);
  • certificat fiscal eliberat de organele fiscale teritoriale;
  • autorizatia de construire a casei;
  • proces verbal de receptie la terminarea lucrarilor vizat;
  • certificat de atribuire de numar postal;
  • cartile de identitate ale dvs. si ale vanzatorului.

» Inainte de incheierea finala a contractului, pentru inscrierea in cartea funciara a dreptului de proprietate al cumparatorului, vanzatorul va trebui sa plateasca impozitul aferent sumei pe care o va incasa de la dvs.

 



Parerea ta conteaza

Scrie parerile sau intrebarile tale despre acest subiect

Campurile cu * sunt obligatorii de completat! Adresa de email nu va fi facuta publica.


*