Alimentatie sanatoasa – 4 reguli de urmat

alimentatie sanatoasa

Hipocrate a spus: „Mancarea ta ar trebui sa fie medicament, iar medicamentul tau ar trebui sa fie mancare”. Sanatatea noastra depinde in proportie de 80% de felul in care mancam si doar 20% de genetica si ecologie.

Cum si de ce sa mananci corect?

Huse Chei Auto din silicon E-Husa

Sa aflam de ce trebuie sa mancam corect. In primul rand, pentru ca organismul sa primeasca vitaminele si mineralele necesare functionarii sale. In al doilea rand, pentru a obtine cantitatea optima de proteine, grasimi si carbohidrati, necesara pentru hranirea celulelor. Si in al treilea rand, pentru a obtine glucoza ce mentine energia.

Daca tineti o dieta care limiteaza consumul unui anumit produs, atunci este posibil sa nu obtineti niciunul dintre elementele de mai sus si atunci pot aparea probleme de sanatate.

Exemplul sportivilor care urmeaza diete cu proteine ​​- ei sunt, de obicei, afectati de boli inflamatorii. Acest lucru se datoreaza faptului ca proteinele animale acidifica organismul, iar daca nu este alcalinizat cu ajutorul legumelor colorate, verdeturilor, atunci organismul insusi va incepe sa extraga minerale pentru alcalinizare din oase, sange si atunci va aparea o deficienta de calciu, magneziu, potasiu.

Daca acest proces este intarziat, atunci oxidarea si demineralizarea vor duce la formarea de saruri si cristale. Apar boli care se termina in OZA (artroza, scleroza, osteoporoza). Deci iata 4 reguli pentru o alimentatie sanatoasa:

1. O singura farfurie

Nu trebuie sa va faceti griji cu privire la numararea caloriilor. Este mai bine sa va amintiti o regula simpla: toata mancarea ar trebui sa incapa pe o farfurie. Jumatate din aceasta farfurie trebuie sa fie legume, un sfert din farfuria de proteine ​​(nu neaparat carne sau peste, o portie de proteine ​​poate fi inlocuita cu 1 lingura de spirulina) si un sfert din farfuria de carbohidrati complecsi (cereale, leguminoase).

Raportul optim de proteine, grasimi si carbohidrati pe zi: 30-40% proteine, 40-50% carbohidrati, 20% grasimi.

Principalul lucru este sa nu mancati in exces, ceea ce inseamna ca in mod ideal ar trebui sa va sculati de la masa cu stomacul plin ¾, adica cu senzatia ca ati fi mancat inca ceva. Nu va faceti griji, senzatia de satietate vine de obicei dupa 20 de minute, cand mancarea a intrat complet in stomac, iar procesul de digestie a inceput.

Pastrati portiile mici, dar variate. De ce portiile sunt atat de mici in restaurantele gourmet franceze? Intregul secret este ca meniul este selectat in asa fel incat o masa, constand dintr-un aperitiv, fel principal si desert, sa includa toate mineralele necesare, vitaminele, proteinele, grasimile si carbohidratii. Dupa ce a primit acest lucru, corpul da un semnal de saturatie.

Daca am mancat o portie mare, iar dupa o ora am inceput sa fim bantuiti de gandurile de a manca din nou asa ceva, asta inseamna ca unul dintre aceste elemente necesare nu era suficient in acea farfurie imensa.

2. Doar alimente naturale

Ei bine, cine nu a auzit despre asta? Bineinteles ca am auzit. De obicei asa facem, dar apoi mancam pizza congelata.

Supunem alimentele la o prelucrare minima, folosim numai legume si fructe de sezon locale, folosim uleiuri de inalta calitate pentru gatit, uitam de fast-food si de mancarea gata preparata din supermarketuri. Doar produsele naturale sunt bogate in fibre, minerale si vitamine.

3. Combinam produsele corect

Exista grupuri de produse care nu sunt prietenoase intre ele. Nu uitati decat trei principii:

  • Fructele se consuma separat de masa principala cu cel putin 30 de minute inainte de masa. Fructele nu sunt digerate in stomac, ci intra aproape imediat in intestine, unde sunt digerate datorita enzimelor pancreatice. Daca mananci un fruct dupa masa principala, atunci acesta va zabovi in stomac impreuna cu restul continutului, va incepe sa se acreasca, iar cand va intra in intestine, va provoca un proces de fermentatie acolo.
  • Nu combina alimentele acide (rosii, otet, vin, iaurt, alimente lacto-fermentate, fructe) cu carbohidrati cu amidon (paste, paine, cereale, leguminoase, cartofi). Descompunerea carbohidratilor necesita un mediu alcalin, astfel incat acidul va interfera cu digestia amidonului.
  • Nu combinati proteinele animale (carne, peste, oua, branza) cu alimente bogate in amidon (acestea sunt in principal cereale si leguminoase: paste, paine, orez, hrisca, ovaz, grau, porumb). Stomacul tau va digera cu siguranta o astfel de bomba, dar va fi nevoie de multa energie si te vei simti obosit.

Puteti combina proteinele animale cu produse cu un continut scazut de amidon (radacinoase si legume: cartofi, dovleac, castane, cartofi dulci, anghinare, sfecla, ridichi, dovlecel). Dimpotriva, puteti combina proteinele vegetale (leguminoase, tofu) cu alimente bogate in amidon.

4. Trei mese pe zi fara gustari

Si din nou aceasta eterna disputa intre sustinatorii nutritiei fractionate si clasicii nutritiei!

Un organism sanatos are nevoie de trei mese pe zi. Sa vedem de ce! Imediat ce alimentele intra in stomac, incepe programul de digestie, se elibereaza insulina si enzime, care pot varia in functie de compozitia biochimica a alimentelor. Digestia dureaza 3-4 ore.

Daca avem gustari in momentul digestiei, procesul se opreste pentru a elibera noi enzime si a incepe un nou proces de digestie, in timp ce cel anterior nu s-a incheiat inca. Metabolismul este perturbat si se formeaza toxine, sistemul digestiv functioneaza fara odihna, energia este cheltuita pentru munca sa si obosim mai repede.

Exceptii sub forma de gustari de dupa-amiaza si al doilea mic dejun sunt posibile in timpul efortului fizic, pentru copii, cu cresteri de zahar si cu o greutate mica. Fiecare este diferit, trebuie doar sa-ti asculti corpul. Daca o gustare este cu adevarat necesara, atunci este mai bine sa mananci numai fructe sau nuci.

Atentie! Nu trebuie sa urmati toate aceste reguli deodata incepand cu urmatoarea saptamana. Tineti cont de ele in timp ce va pregatiti carnea si pastele si salata de fructe pentru desert. Mananca, nu arunca, dar fii constient de ce era in farfurie.

O abordare constienta a nutritiei va duce la faptul ca, mai devreme sau mai tarziu, creierul insusi isi va aminti de ce are nevoie organismul pe care il controleaza. Si nu uita, suntem ceea ce mancam!

Despre Irina 203 Articole
Buna! Sunt Irina si scriu pentru a aduce un folos cititorului. Imi doresc ca familiile romane sa fie fericite si informate, caci un popor educat este un popor puternic! Incerc sa aduc cat mai multe informatii utile in fiecare articol.

Fii primul care adauga un comentariu!

Scrie un comentariu

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.