Dieta militara de 3 zile

dieta militara

“Dieta militara” suna dur si promitator. Mai ales atunci cand este combinata cu dorinta de a pierde 5 kg pe saptamana. Sa aflam ce este dieta militara de 3 zile, cat de sigura este pentru sanatatea ta si daca poti pierde cu adevarat cele 5 kg promise saptamanal?

Ce este dieta militara?

Huse Chei Auto din silicon E-Husa

Dieta militara este definita ca o dieta in care persoana petrece 4 zile mancand in mod obisnuit, iar 3 zile pe saptamana tine o “cura de slabire” – trecerea la alimente hipocalorice, astfel incat sa nu mananci mai mult de 1100 kcal/zi.

Site-urile americane spun ca prin aceasta dieta se pot pierde pana la 4,5-5 kg intr-o saptamana.

De ce se numeste “dieta militara”? Fanii acestui regim alimentar spun ca adevarata armata nu are nimic de-a face cu el. Este vorba despre “disciplina militara pentru propriul corp”.

Secretul succesului dietei militare nu consta doar in trei zile de mese cu continut scazut de calorii, ci si in faptul ca in cele 4 zile de mese obisnuite, continutul caloric alimentar nu depaseste standardele recomandate – 2000 kcal/zi, sau mai putin: 1300-1500 kcal/zi. Ideal ar fi ca dieta sa fie alcatuita din proteine, legume si carbohidrati complecsi.

Pe langa un regim alimentar variat, se recomanda mersul pe jos in pas vioi timp de cel putin 20 de minute pe zi, de preferinta dimineata, pe stomacul gol. Exercitiile fizice nu sunt obligatorii, dar vor accelera arderea grasimilor si pierderea in greutate.

Alimente permise

Apa este o componenta cheie a dietei militare. Fanii acestei diete va sfatuiesc sa beti mai multa apa potabila. De asemenea, puteti bea cafea, dar fara caloriile suplimentare sub forma de smantana, zahar si indulcitori artificiali. Acestea din urma pot avea un efect negativ asupra nivelului de zahar din sange, ceea ce poate duce la cresterea in greutate – cu exceptia steviei. De asemenea, sunt disponibile ceaiuri din plante decofeinizate, ce pot fi consumate in orice cantitate.

dieta militara

Principalul lucru este sa nu depasiti 1100-1500 kcal/zi. Acesta este un exemplu de meniu pentru trei zile:

Prima zi

  • Micul dejun – o cana de cafea sau ceai, o jumatate de grapefruit, o felie de paine prajita si 2 lingurite de unt de arahide.
  • Pranz – 25 g ton din conserva, o felie de paine si o cana de cafea sau ceai.
  • Cina – 100 g de carne, un pahar de fasole verde, o jumatate de banana, un mar (mic) si inghetata simpla, fara aditivi.

Ziua a doua

  • Micul dejun – o jumatate de banana, o felie de paine si un ou.
  • Pranz – un pahar de branza de vaci, un ou si cinci biscuiti sarati.
  • Cina – hot-dog (fara chifla), un morcov, o jumatate de banana, un pahar de broccoli.

Ziua a treia

  • Micul dejun – un mar mic, o felie de branza Cheddar si cinci bucati de biscuiti.
  • Pranz – un ou si o felie de paine.
  • Cina – 25 g ton din conserva, o jumatate de banana si o inghetata.

Nu folositi produse fara grasimi. Adeptii dietelor militare sunt convinsi ca “grasimea arde grasimea”. Asa ca nu incercati sa reduceti consumul de grasimi la zero. Dar tineti cont de aportul caloric.

Cel mai important: fara gustari. Trebuie sa se manance doar ceea ce este inclus in mesele specificate in timpul zilei. In restul timpului, mancarea nu ar trebui sa existe pentru persoana care urmeaza o dieta militara. Disciplina si control! Este exact ca in armata.

Cum explica nutritionistii alegerea alimentelor pentru cura de slabire militara

beneficiile cafelei

Cofeina accelereaza metabolismul, ajutand organismul sa arda grasimile.

Grapefruitul activeaza procesele din ficat, care vizeaza, de asemenea, arderea grasimilor.

Produsele proteice – untul de arahide, ouale, tonul etc. necesita multa energie din partea organismului pentru digestie. In locul tonului se poate folosi orice carne slaba, iar vegetarienii sunt sfatuiti sa foloseasca tofu sau avocado. In loc de unt de arahide puteti folosi ulei din alte seminte, migdale sau caju. De asemenea, puteti manca o cantitate similara de hummus sau de sos de fasole. In loc de oua, puteti bea 1 cana de lapte, o jumatate de cana de fasole sau cateva bucati de sunca.

Calciul este, de asemenea, util pentru arderea grasimilor, asa ca includeti surse de calciu in dieta dumneavoastra – branza de vaci si inghetata. Branza de vaci si branza cheddar pot fi inlocuite cu iaurt grecesc sau branza ricotta. Vegetarienii pot consuma o ceasca de lapte de soia sau de migdale si cateva linguri de hummus. Inghetata poate fi inlocuita cu o ceasca de iaurt cu fructe sau cu suc de mere.

Merele sunt bogate in pectina, care limiteaza cantitatea de grasime care poate fi absorbita de celule. In locul merelor se pot folosi piersici, struguri, prune, pere, caise sau dovlecei. Iar o banana poate fi inlocuita cu 2 kiwi, prune, struguri, compot de mere, 1 cana de papaya sau 2 caise.

Legumele sunt sarace in calorii, dar bogate in fibre, creand iluzia de satietate. Broccoli poate fi inlocuit cu conopida, iar in loc de morcovi, luati, dovlecel, pastarnac, sfecla rosie, telina sau ardei gras.

Cei care nu pot manca gluten pot inlocui painea prajita cu o jumatate de cana de ovaz, un sfert de cana de iaurt cu o jumatate de lingurita de seminte de in, jumatate de baton proteic sau o prajitura de porumb.

Dieta militara este buna pentru persoanele care stiu sa se limiteze, sa nu manance in exces chiar si in zilele normale. Tot ce trebuie sa faca este sa isi rezerve trei zile pe saptamana si, printr-o decizie voita, sa reduca continutul caloric al dietei lor.

Efectul va fi mai pronuntat daca la dieta se adauga activitatea fizica. Pe masura ce creste masa musculara, efectul de ardere a grasimilor din timpul exercitiilor fizice va creste.

Nu trebuie sa va asteptati sa pierdeti 5 kg in 3 zile sau chiar intr-un ciclu de o saptamana. Dar 5 kg intr-o luna, in acest mod, pot fi pierdute fara prea mult efort – si in siguranta pentru organism.

Despre Irina 203 Articole
Buna! Sunt Irina si scriu pentru a aduce un folos cititorului. Imi doresc ca familiile romane sa fie fericite si informate, caci un popor educat este un popor puternic! Incerc sa aduc cat mai multe informatii utile in fiecare articol.

Fii primul care adauga un comentariu!

Scrie un comentariu

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.