Alimente bogate in calorii

alimente bogate in calorii

Valoarea calorica a unui produs depinde de cantitatea de proteine, grasimi si carbohidrati. Grasimile se gasesc in fiecare aliment si sunt cele care ne ofera cele mai multe calorii si energie. Daca renuntati complet la grasimi, corpul dumneavoastra isi va pierde puterea si nu va putea sustine nici macar procesele interne de viata. Astazi vorbim despre alimente bogate in calorii, rolul si efectul lor.

Valoarea calorica a alimentelor

Huse Chei Auto din silicon E-Husa

Valoarea calorica este determinata de compozitia chimica, adica de continutul de grasimi, proteine si carbohidrati.

Un gram de proteine contine aproximativ 4 kcal. Aceeasi cantitate este continuta si in 1 g de carbohidrati. Cea mai mare cantitate de energie, 9,3 kcal la 1 g, se gaseste in grasimi.

O dieta completa si echilibrata care sa includa toate cele trei componente este esentiala pentru buna functionare a organismului. Grasimile ajuta la digestie, la absorbtia vitaminelor liposolubile si a elementelor utile.

Proteinele sunt esentiale pentru dezvoltarea si cresterea musculara. Cu toate acestea, un exces de alimente proteice cu o activitate fizica insuficienta duce la formarea tesutului adipos.

Carbohidratii sunt o sursa de energie pentru organism. In ciuda faptului ca sunt arse in organism mai repede decat proteinele si grasimile, este necesar sa se monitorizeze cu atentie aportul lor, deoarece carbohidratii nefolositi se transforma usor in grasime.

Nu numarul de kilocalorii, ci echilibrul de nutrienti determina utilitatea alimentelor. O portie de nuci are o valoare energetica la fel de mare ca cea a chipsurilor. Dar primele sunt fara echivoc sanatoase, in timp ce cele din urma sunt doar calorii goale. Asadar, nu urmariti cifrele mici, ci mai degraba fiti atenti la compozitia produselor.

Valoarea calorica a alimentelor

Mancare bogata in calorii

Haideti sa aflam care sunt alimentele care au cele mai multe calorii.

Dupa cum stiti, valoarea calorica a oricarui aliment este determinata de proteinele, grasimile si carbohidratii pe care ii contine. Alimentele cele mai calorice sunt formate din multi carbohidrati si grasimi digerabile.

Din punct de vedere caloric, alimentele pot fi impartite in trei grupe (in ordinea descrescatoare a caloriilor)

  • Care contin grasimi;
  • Carbohidrati;
  • Proteine.

In continuare, sa vedem cate calorii sunt in 100 de grame din cele mai calorice produse.

1. Alimente care contin grasimi

  • uleiul vegetal – cel mai caloric produs – 899 kcal;
  • carne de porc si grasime de pui – 885 kcal;
  • unt (82,5 % grasime) – 747 kcal, similar cu margarina;
  • 68% maioneza – 624 kcal;
  • nuci – in functie de tip, acestea au in medie 600-700 kcal la 100 g; cea mai calorica este nuca macadamia – 720 kcal, cele mai putin calorice sunt fisticul si alunele – aproximativ 555 kcal; valoarea energetica a nucilor prajite si sarate creste cu 50-70 kcal;
  • seminte de floarea-soarelui – 582 kcal.

2. Produse care contin carbohidrati

Alimentele bogate in carbohidrati pot fi impartite in doua grupe:

  • Cele bogate in carbohidrati simpli (sau rapizi);
  • Cele care contin carbohidrati complecsi (lenti).

Primul grup include prajituri, halva (520 kcal), napolitane si biscuiti (in medie de 430 kcal) – cele mai bogate in carbohidrati. Pe langa faptul ca contin carbohidrati, acestea sunt si bogate in grasimi.

Ciocolata are, de asemenea, o valoare calorica foarte mare – 560 kcal.

Al doilea grup de produse care contin carbohidrati include toate cerealele, legumele si leguminoasele. Valoarea lor calorica nu este mare.

Carbohidratii lenti si cei rapizi au aceeasi valoare calorica, dar nu au aceeasi rata de descompunere. Carbohidratii rapizi sunt absorbiti foarte repede in sange si ofera organismului multa energie deodata, dar aceasta se termina repede. Acesti carbohidrati nu consuma aproape deloc energie si, prin urmare, nu irosesc nicio calorie. Carbohidratii lenti sunt mai greu de digerat, iar organismul trebuie sa faca un efort pentru a extrage energie din ei, sunt eliberati si utilizati treptat.

carbohidrati lenti

3. Alimente care contin proteine

  • Cascaval – 350 kcal (contine aproximativ aceeasi cantitate de proteine si grasimi – 26 g fiecare);
  • Branza de vaci cu 18% grasime – 236 kcal;
  • Branza de vaci degresata – 85 kcal;
  • Carne de vanat (rata, gasca) – 350 kcal;
  • Carne de porc grasa – 500 kcal;
  • Carnatii si salamurile, de asemenea, au un continut ridicat de calorii; de exemplu, 100 g de carnati semiafumati cu jumari au 420 kcal, iar salamul are mai multe calorii; valoarea calorica ridicata a acestor produse se datoreaza continutului ridicat de grasimi saturate.

7 cele mai bogate in calorii mancaruri din lume

Mai jos am pregatit o lista cu cele mai calorice mancaruri cunoscute in intreaga lume. Atat de iubite pentru gustul lor. Aici domina bucataria americana, cu cheeseburgeri si cartofi prajiti in prim-plan.

Cheeseburger cu sunca si cartofi prajiti

Americanii iubesc mancarea de tip fast-food. Un cheeseburger cu sunca si cartofi prajiti nu este de obicei considerat un fel principal, ci doar un aperitiv. O gustare cu un numar letal de calorii (2380). Si, bineinteles, bautura, de obicei o cola – 300 kcal in plus. Este greu de crezut ca acest numar de calorii este suficient pentru doua zile.

Paste Carbonara

Aceasta este probabil cel mai caloric fel de paste din bucataria italiana. Paste, sunca, oua, branza, smantana – aceasta combinatie ar trebui sa fie densa in calorii. Si asa este, o portie face aproximativ 1.000 de calorii. Dar consolarea pentru toti iubitorii acestui fel de mancare este ca pastele sunt cu siguranta mai sanatoase decat orice fast-food.

Pizza cu branza dubla

O pizza mare cu branza dubla are aproximativ 2.000 kcal. Pentru un grup de prieteni, aceasta cifra nu este atat de mare, dar pentru 1 sau 2 persoane, numarul de calorii este imens.

lasanga

Lasagna

Aceasta delicatesa italiana cu carne, rosii, branza si sos bechamel are aproximativ 600 kcal per portie.

Gogosi

O gogoasa contine aproximativ 300 de calorii.

Corpul uman este un sistem biochimic extrem de complex si unic, care are nevoie de energie pentru a functiona. Aceasta este utilizata pentru toate procesele vitale: respiratie, functionarea organelor, miscare, mentinerea temperaturii corpului, gandire, crearea si regenerarea celulelor, digestia alimentelor si multe altele. Fiti rationali – urmariti proportia de alimente din dieta dumneavoastra. Si, bineinteles, nu uitati ca alimentele cele mai calorice pot aduce nu numai kilograme in plus, ci si probleme grave de sanatate.

Despre Irina 203 Articole
Buna! Sunt Irina si scriu pentru a aduce un folos cititorului. Imi doresc ca familiile romane sa fie fericite si informate, caci un popor educat este un popor puternic! Incerc sa aduc cat mai multe informatii utile in fiecare articol.

Fii primul care adauga un comentariu!

Scrie un comentariu

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.